Over mijn YouTube-kanaal

Op mijn kanaal zijn video’s van oude treinen te vinden, maar ook het nieuwste van het nieuwste. Deze treinen zie je bij mij vooral bij spoorwegovergangen op verschillende plekken in verschillende landen, met als hoofdland Nederland.

Het ontstaan van mijn kanaal

Het begon allemaal door video’s die ik zag van Spoorwegovergangen Nederland (die toen ter tijd nog Justus Moek als kanaalnaam had). Ik zag veel video’s van hem verschijnen van overwegen in Nederland, Duitsland en andere landen.

Zelf begon ik het ook interessant te vinden, dus besloot ik ook een YouTube-kanaal te beginnen. Mijn eerste treinkanaal heette Lars Treinen, maar om een bepaalde reden verloor ik de inlog van dit kanaal. Om tóch door te kunnen gaan met uploaden van spoorwegovergangen, maakte ik het kanaal overwegenlars aan. Al gauw vond ik deze naam raar en leek het me verstandig hem aan te passen. In die tijd filmde ik voornamelijk spoorwegovergangen in mijn standplaats Emmen. Zo vond ik de naam Spoorwegovergangen Emmen wel behoorlijk toepasselijk (niet gestolen van Justus, ik was namelijk eerder ;)). Ook dat werd langzaam een beetje outdated, aangezien ik steeds meer plaatsen ging bezoeken. Daarna werd het Dutch Railroad Crossings. Dit gebeurde allemaal in het eerste jaar op YouTube. Ik begon met Dutch Railroad Crossings op 15 februari 2014 en daarmee maakt het mijn account al 7 jaar oud!

In 2015 begon er een nieuwe era op mijn kanaal. Ik ging voor het eerst naar het Buitenland, naar de dorpen Emmeln en Lathen in Duitsland. Ook bezocht ik steeds vaker plekken waar ik nog niet geweest was. Net voor 2015 kreeg ik een GoPro, waarmee ik toen ter tijd dus mijn video’s maakte. In de zomer van 2016 ben ik nog een keer Duitsland in gegaan en ook nog Frankrijk! Dat was het moment dat ik een beetje populairder begon te worden. In 2017 heb ik weer een nieuwe camera gekocht. Ditmaal een JVC EverioR GZ-R410BE en daarmee heb ik sindsdien mijn video’s gemaakt. Sinds 2019 heb ik ook steeds meer video’s per spotdag, want ik ga naar drukke plekken tijdens het spotten. Erg leuk, want sinds november 2019 upload ik 1 extra video per week. Maar 2019 heeft ook een downside wat betreft YouTube. Sinds september viel het kanaal een beetje weg. Steeds minder vaak werd ik bekeken en ik begon abonnees te verliezen. Bovendien heb ik dat jaar ook amper abonnees gekregen.

Mijn kanaal leeft weer op

Sinds juni 2021 heb ik besloten zelfs een extra video per week online te gooien. Dit om mijn kanaal weer te laten leven. De toekomst van mijn kanaal ziet er hoopvol uit. Steeds vaker probeer ik naar het buitenland te gaan. Uiteindelijk om meer interesse te trekken bij de buitenlandse treinenspotters. Ook probeer ik steeds vaker achter bijzondere ritten aan te gaan, wederom om de aandacht te trekken van de andere treinenspotters. Ik probeer uiteindelijk ervoor te zorgen dat ik 1000 abonnees krijg. Bij de 1000 abonnees probeer ik ook minimaal 7 keer per week te uploaden.